Example

08 september 2009

Om de första staplande stegen som arbetslös

Sedan några dagar tillbaka är jag arbetslös eller arbetssökande om man vill vara lite mer positiv, och det ska man vara har jag hört. Hittills är jag ganska nöjd med min tillvaro men det kan eventuellt bero på att jag varit så fruktansvärt sjuk de senaste dagarna och det har varit ganska praktiskt att vara "ledig". Jag har dessutom inte hunnit med att bli vare sig uttråkad eller understimulerad.


Av erfarenhet vet jag dock att jag i längden inte mår så bra av sladdriga rutiner och dagar som fylls av ingenting alls. Jag är i behov av en plan. I stora drag ser den i dagsläget ut ungefär såhär:

Jag ska
  • äta
  • skriva
  • söka jobb
För att se till att jag håller mig på banan har jag idag ägnat fem timmar åt att tillverka en ny skrivbordsbakgrund till datorn innehållande mitt nya schema. Att det tog så lång tid beror på att jag tycker om att göra saker från grunden och på egen hand, utan hjälp eller fusk. Och ska man då klura ut hur man på bästa sätt får ett papper att se avrivet ut så tar det sin lilla tid. Tyvärr innebar det att jag redan första dagen frångick planen på alla punkter och dessutom fick en stel nacke. Jag är å andra sidan väldigt nöjd med resultatet.



(Klick på bilden för en större variant)

Det känns som om jag och Photoshop kommer att spendera en hel del tid med varandra framöver. Men inte i morgon för då ska jag jobba.

5 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag kan inte klicka upp den större! Men jag ser att du har gjort en jättesnygg kaffemuggsring.

Fast var står det basket någonstans?

Louise sa...

Det är klart att det står basket någonstans. På den blå lappen närmare bestämt.

Och nu har jag fixat så att går det att klicka upp den större!

Syster sa...

Där det står ring och prata med någon, kan väl jag få vara någon ibland??? Snälla??

Louise sa...

Syster: Det ska nog kunna gå för sig.

bästisgrannen sa...

Vilket härligt schema. Det ser så proffsigt ut. Jag hittar både basket och vin:)