Example

12 september 2009

Otåligheten

Jag har drabbats av en stor otålighet. Kanske har det med ledighet att göra, med all tid som står till mitt förfogande. Jag vet inte.

Jag känner att jag borde göra något vettigt av den här tiden men jag får inte ur mig någonting. Jag går rastlös runt här hemma. Försöker skriva men det händer ingenting. Plockar upp gitarren men det låter bara skit. Jag tar till och med fram mitt skissblock och blyertspennorna men resultatet uteblir.

Jag finner det olidligt. Det här behovet av att uttrycka mig och oförmågan att kunna göra det.

I morgon ska jag jobba hela dagen. Det är en stor befrielse.

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag kommer till Stockholm på onsdag. Jag hör av mig.

Smilla sa...

Jag förstår otåligheten. Du beskriver den så bra. Jag försöker lära mig att beskriva saker så bra. Det är inte lätt men de som kan får det att se lätt ut.

Louise sa...

Tack Smilla! Det är bara att fortsätta skriva. Förr eller senare så tror jag att man hittar sitt eget sätt att beskriva saker på och då brukar det bli bra.