Example

15 mars 2007

Utmanad

VBK tycker, med all rätt, att jag borde damma av den här bloggen och har därför utmanat mig att skriva sex underliga/egendomliga saker om mig själv. Nu råkar det vara så att hon har en nedranns tur eftersom jag egentligen borde skriva en seminarieuppgift till i morgon men mycket hellre skjuter upp det ytterliggare en timme och bloggar om underligheter istället.

Det här är vad jag har att förhålla mig till:

"Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information."

Jamen då kör vi väl då!

1. Jag tycker inte om ambulansförare och jag är inte sen att informera dem om detta när jag tvingas beblanda mig med dem, vilket är oftare än vad man kanske skulle kunna tro.

2. När jag låg på sjukhus i åtta månader inredde jag mitt rum med trasmatta, krukväxter och familjefoton. Enligt mig var det mycket trivsamt men enligt andra var det ytterst suspekt. Man ska tydligen inte bosätta sig på akutavdelningar.

3. Jag har en storasyster och det i sig är inte så egendomligt men jag fick henne när jag var 22 år och vi har inte minsta tillstymmelse till gemensamt DNA. Det kom som en total överraskning, om än en trevlig sådan.

4. Jag tycker att rå potatis är bland det godaste man kan äta. Kokt potatis är helt okej men färskpotatis gillar jag inte alls. Jag liiider mig igenom sommaren och hoppar jämfota av glädje när potatisen blir "gammal" igen.

5. Jag har en oöppnad flaska Baileys som har stått i min bokhylla i ett och ett halvt år. Jag dricker väldigt sällan alkohol men det är mer än tillfällighet än ett aktivt beslut. När jag tänker efter så kanske det är bäst om den förblir oöppnad eftersom jag alltid får för mig att jag ska gå hem när jag är ute på galej och dricker sprit. Om jag befinner mig tvåhundra meter eller fyra mil hemifrån brukar jag inte ta med i beräkningen.

6. Jag gillar att baka tårtor men jag är inte särskilt förtjust i att äta upp dem efteråt. Den uppgiften brukar jag överlåta till andra. Här är resultatet av mitt senaste tårtbak, Lukas födelsedagstårta:


Jaha, då ska man kicka utmaningen vidare. Få se nu. Lotten, nej hon har redan skrivit och det är samma sak med Ica. Och VBK har redan lagt beslag på Bästisgrannen, för övrigt med samma avdammande motivering som gällde mig. Åh, ser man på, en underlighet till. Jag är nämligen extremt blyg (ni som känner mig kan sluta skratta nu, jag menar allvar) och vågar därför inte knacka på hos okända bloggare. Ni som känner er manade kan väl använda kommentarerna och skriva om hur underliga ni är. Det behöver ju inte vara sex stycken men en liten underlighet kanske?

6 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag har aldrig -- aldriiiig -- sett en så fin tårta!

Anonym sa...

Håller med föregående "talare"...Vikken urtjusig tårta!! Kan man "hyra" dig till ens egna födelsedagar? Tänk, en miniatyr av Bell i Damer B:s snygga matchdräkt med en boll snurrandes på fingret....Åh, vill fylla år nu....

Louise sa...

Visst är den snygg! Jag är faktiskt riktigt stolt över den. Bilden förtäljer dock inte den katastrofala grädden som vägrade att låta sig vispas hård och som hela tiden gled av den lilla kullen som jag försökte bygga i mitten. Tårtan imploderade även på ett snyggt sätt när jag skar upp den första biten men den smakade precis som vanligt om än lite kletigare i konsistensen.

Man kan absolut hyra in mig som tårtbakare. Jag har faktiskt aldrig gjort en baskettårta och märkligt nog har jag aldrig gjort någon tårta med en Bell på toppen heller.

Anonym sa...

Någon gång ska vara den första:-)
//Bell

Anonym sa...

Och syster din tycker att det är hemskt trevligt att ha fått sig (skaffat?) sig en lillasyster också!!

Jag saknar dig otroligt och det ska bli toppen att komma lite närmare dig snart. Mamman och pappan hälsar att tårtan inte bara var otroligt fin utan jättegod också.

Hörde att kusinerna har samma intresse; filmen Bilar. Här är det lite av en besatthet...

Ica sa...

Gosh vilken fiiiiin tårta!!! helt otroligt. Vill du komma och göra min examens/25-årstårta?