Example

17 januari 2007

Bebis

Jag har blivit moster igen! Och sötaste systersonen har blivit storebror. Eftersom han bara är 1,5 år är han en väldigt liten storebror men ändå. Så nu ligger det alltså en skrynklig fyrakilosklump i systerns famn där på andra sidan Östersjön. Det känns ju abstrakt och bra. Ett litet pyre som ska bekanta sig med världen och som jag ska bekanta mig med så fort jag bara kan. Men först ska jag ta och skriva lite om folkmord. Världen är lite väl kontrastrik ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

jo då, nog är han här allt. Och det med besked. Och Besked har jag fått från hans storebror oxå. Han verkar gilla bebisen men mig gillar han inte just nu. Men världens sötaste lillebror har han fått i alla fall och alla vill gärna se moster och kusin här i viterland snart.