Example

05 januari 2007

Nytt år och ny banner. Den gamla kändes så dyster och bloggen behöver bli lite gladare. Jag behöver bli lite gladare. På tal om dyster så är det lite så jag känner mig när jag tänker på året som gått. Jag orkar inte skriva någon årskrönika, det har inte 2006 gjort sig förtjänt av. Jäkla skitår är vad det har varit. Men om jag ska vara lite positiv, och det har jag hört att man ska vara, så bådar det gott inför det år som kommer. Jag menar om förra året inte var så festligt så måste ju sannolikheten för att 2007 ska bli hur bra som helst öka.

Om jag förtsätter på det positivt inslagna spåret så började jag faktiskt spela basket förra året och det är det största som hänt mig sen eh... ja vad ska jag dra till med, sen Lukas föddes! Nu har det inte varit så mycket basketspel för min del den senaste månaden. Jag behövde en paus, en liten pysselstund för att klippa och klistra med mig själv, mitt liv, mina tankar och allt annat som behövde falla på plats. Och sakta har jag börjat ta form igen. Än så länge är jag mest en liten hög pape maché men jag är i alla fall någonting och det är mer än ingenting. Jag har en form och ett innehåll och det kommer man långt med. Man har något att bygga på. Så på måndag tänkte jag träna igen. Jag ska bara skriva en tenta på 10-15 sidor först och se till att prickikorv-sonen hämtas upp av sin pappa och kanske frosta av frysen. Men sen ska den här pape maché-högen spela basket.

Men allra, allra först ska jag sova. Det är bara det att den där prickikorv-sonen jag har är vaken mer än han sover om nätterna så det känns lite onödigt att gå och lägga sig när man ändå är uppe och springer tre gånger i timmen. Stackarn, det är inte lätt att ha vattkoppor.

5 kommentarer:

Ica sa...

jag tänkte precis som du: 2006 var väl inte ett superår, och då måste ju 2007 bli bättre. Det är väl det som ska få en att se det hela positivt :)
Ditt 2007 blir nog super ska du se, med basket, söner och annat nice :)
haha, wv:prtkvq...pratkvarn, okej, jag erkänner.

bästisgrannen sa...

Ja, 2006 var ett skitår för mig också fast av helt andra skäl. Det är tur att vi har basketen:)Man kan ju bara hoppas på att 2007 blir bättre.

Anonym sa...

Jag håller med om att 2006 inte var det bästa året i mitt liv och då borde i alla fall 2007 inte kunna bli värre... får vi hoppas. Dottern har också vattkoppor men fick någon medicin som gör att det inte kliar, Travegyl, tror jag att den heter och den är receptbelagd. Jag har inte heller tränat på ett tag men på måndag syns vi.
Kram Herman

Louise sa...

Nämen, är det ingen som haft ett bra år? Då tycker jag att 2006 får ställa sig i skamvrån och skämmas.

Nu ska jag skriva tenta så att jag kan träna på måndag. Synd bara att min hjärna slutade fungera för flera timmar sedan.

Unknown sa...

Hej du!
Ring mig på vår hemtelefon vettja! jag har ju stora grova problem med att få tag på ditt hemnr ;)
jag är nog hemma ikväll gissar jag, garanterat hemma efter 22 iaf. har tentavecka o sånt. men måste planera upp lördagen o så! Puss.