Example

14 juli 2006

Recept på en lyckad morgon

Det är ofta de små sakerna som får tillvaron att hoppa till och med ens kännas mer trivsam. Jag tog sovmorgon i morse eftersom jag är ledig idag. Klockan ringde vid åtta då jag gick upp och petade in ett par ciabata i ugnen, fyllde dem med tomat, mozzarella och rucolasallad. Sen satt jag på balkongen och åt frukost, drack kaffe, bläddrade i DN, läste en bok. Och allt var så tyst och fridfullt att jag inte kunde göra annat än att känna detsamma.

Långsamt har jag kravlat mig upp ur den avgrund som öppnades under mina fötter för ett par veckor sedan. Varje gång jag känt att jag inte kommer orka har jag viskat till mig själv, låt inte det här äta upp dig, låt inte maktlösheten ta överhanden. Jag känner mig starkare igen och har åter fallit in i mina konturer. Snart ska jag åka och hämta Lukas, pojken med virvelhåret och himmelsögonen, som jag en gång gav liv och som nu ger mig livet åter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

i brist på andra kommunikationsmedel som är gratis (står i kö på qx) kommer här en liten förfrågan. ska du upp på pride något? kanske har jag redan frågat, men det skadar inte att göra det en gång till. tycker du ska boka in en kväll på combustion. din kompis K pratade om det också. en favorit i repris kanske? minus de mindre problemen från förra året då :)
vi får höras!
kram på dig

Anonym sa...

kommentaren var förresten från martina...men det kanske du hade listat ut

Louise sa...

Gratis kommunikationsmedel, haha. Ett ypperligt argument för att fler ska börja blogga :) Ja jag hade tänkt åka på pride. Tyvärr jobbar jag hela veckan och har dessutom Lukas så jag kommer till helgen om jag inte lyckas få både ledigt och barnvakt vilket är föga troligt men jag ska kolla upp det. Combustion var väldigt lyckat förra året, särskilt för mig som fyllde år och belv bjuden på alkohol :) Jag ber att få återkomma i frågon.

Kram!