Example

16 augusti 2006

saknaden
den kom så fort
jag höll din hand idag
ville inte släppa taget
vill aldrig släppa taget

den allra finaste av pojkar
dina steg över skolgårdens grus
dina allra första steg
och ett hål i mitt hjärta

en bit av mitt liv där du alltid funnits
borta

ett nytt sätt
en ny tid
där du och jag får vara tillsammans

men saknaden
alltid saknaden
och sakerna som påminner
teckningarna på kylskåpet
dinosauriekroken i hallen
den lilla cykelnyckeln på min nyckelknippa

du finns
du är
även när du inte är här hos mig
och jag måste också
finnas
vara
även när du inte är här hos mig

och vara stark
och sakna

det måste gå
det måste gå

2 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Åh. Man går ju sönder inuti av detta.

Louise sa...

Mm, jag går sönder. Det känns tungt. Men som sagt, det måste gå.