Example

29 augusti 2006

Inte blogga

Jag borde verkligen inte, inte, inte blogga just nu. Istället vore det på sin plats om jag satte mig och skrev färdigt den två sidor långa text som jag ska ha med mig till seminariet på torsdag. Men nu är det faktiskt så att jag har suttit med det hela eftermiddagen och jag har huvudet fullt av Habermas och Taylor, av mångkulturella samhällen och liberalismens utgångspunkter och jag har ändå inte en blekaste aning om hur jag ska formulera texten. Därför tar jag en paus nu och låter alla de där teorierna ligga och mogna till sig lite inuti mitt huvud.

Ja, jag tänkte väl bara att det kan vara bra för er att veta det.


Uppdatering: Ett antal timmar har gått och jag har lyckas skriva en och en halv sida osammanhängande text.

Favoritmening: Allteftersom befolkningens sammansättning förändras skapas det nya premisser och en ny kontext som formar en nations politiska självförståelse.

Note to self: Desperate Houswives börjar om en timme. Snabba på!

3 kommentarer:

Mia sa...

å herre min je, vad läser du för kurs? själv ryser jag vid bara tanken på att djupdyka i sociologins teorier men det är ju jag...

Anonym sa...

Habermas är en otäck typ. Vi fick brottas med honom i våras. -ryys-

Louise sa...

Mia: Jag läser migration och etniska relationer. Det är mycket spännande men stundtals mycket svårbegripligt, särskilt då Habermas visar upp sitt fula tryne.

Kristina: Ja Habermas kan jag gärna vara utan i fortsättningen. Nu harvi i alla fall brottats färdigt för den här gången.