Example

20 augusti 2006

Slips var det här

Idag har jag rensat ur Lukas garderob. Två minuter in i arbetet insåg jag att det är något jag borde gör oftare. Jag hittade ett linne i storlek 92 och en liten, liten stickad tröja som han hade när han var nyfödd. Jag lyckades även lokalisera alla Lukas slipsar. Jag visste ju att de var många men de har liksom legat utspridda lite här och där så det var först idag som jag insåg att det är en riktigt imponerande samling.



Ja där har vi dem, alla sju. Den allra första slipsen, med Nalle Puh på, måste Lukas pappa lagt beslag på, men annars är de där allihop.

- Den brun- och svartrandiga slipsen längst till vänster köpte jag innan vi åkte till USA 2003. Lukas hade den på julafton och var väldigt stilig.
- Den röda med nallebjörnarna på fick han i tvåårspresent och jag tror att det var då fascinationen för slipsar letade sig in i Lukas medvetande.
- Dinosaurieslipsen är den som används flitigast eftersom den enligt Lukas är både snygg och cool.
- Sen har vi en julslips och den har han när det är eh...julafton.
- Åh, den rosa. Lukas absoluta favorit men på grund av färgen är den lite svår att matcha med annat än vit skjorta.
- Efter favoriten kommer hatobjektet med dödskallar på. Jag trodde att han skulle älska den men han ogillar den starkt. En slips ska inte vara tuff utan snygg, tydligen. Men Lukas är kreativ. När han leker sjörövare brukar han använda den som pannband.
- Sist men inte minst har vi en grå slips med pluto på. Den är lite speciell eftersom det är Lukas första "riktiga" slips, inte någon fuskis med resårband och grejer. Jag är för övrigt en hejjare på att knyta slipsknutar.

Utöver alla dess slipsar har Lukas fyra längärmade skjortor, tre kortärmade, två kavajer och en kostym! Man skulla kunna tro att jag och sonen inte gör annat än ränner på fina tillställningar men det gör vi alltså inte. Vi tycker bara om att vara fina till vardags. Vi och vi förresten, mina finkläder består av gröna, säckiga byxor och vitt linne. Men Lukas, han har klass.

Inga kommentarer: