Example

12 november 2006

Dame B invaderar Linköping

Igår bar det av till Linköping för ännu en basketmatch. Som vanligt är bilresorna halva nöjet. Det dracks kaffe och pratades, vi rockade loss till märkliga låtar av Robbie Williams och försökte imitera småländska med varierande framgång. På vägen hem var tre fjärdedelar av resenärerna upprymda och fortfarande kvar i matchen medan en fjärdedel (jag) var väldigt trött. Jag gillar att åka bil när det är mörkt men blir obotligt sömnig. När jag inte sov satt jag och stirrade ut i mörkret och lyssnade med ett halvt öra på dom andra.

Och matchen då? Den var väldigt häftig, eller rättare sagt var det VI som var häftiga. Vi var som en väloljad lagmaskin som utan hänsyn manglade ner motståndarna. Alla spelade bra, alla producerade något och vi passade, screenade, fintade och spelade försvar som om vi aldrig gjort annat. Bara vid några enstaka tillfällen körde det ihop sig och vi stod fem spelare inom en radie av tre meter och hade kafferep.

Min egen insats resulterade i fem poäng som jag av någon underlig anledning gjorde när jag spelade på en position som jag inte tycker om att spela på. Jag har aldrig varit någon poängmaskin och tycker egentligen att det är roligare att spela försvar, särskilt mot lite stökiga och bökiga motspelare. Det fick jag göra igår. Tyvärr hade jag även en bökig och stökig motståndare som spelade försvar på mig och vart jag än sprang tryckte hon upp sin underarm i min bröstkorg. Domaren verkade tycka att det var helt okej medan jag kände mig lite missnöjd. Efter matchen fick jag höra att jag ser cool ut när jag har bollen, någon ska ju göra det också. Mina medspelare vräker i poäng och jag springer runt och ser cool ut och känner mig helt tillfreds med det.

I morse vaknade jag med vingliga vrister (det är liksom inte någon styrsel i dom), ont i hela kroppen, blåmärken lite överallt och en tumme som vägrar samarbeta. Gårdagens äventyr har med andra ord satt sina spår men jag är lika oförtrutet glad ändå.

Visst ja, vi vann med tjugo poäng. Det glömde jag nästan bort i all uppståndelse och förvåning över hur bra vi faktiskt var.

11 kommentarer:

bästisgrannen sa...

Jag måste ha spelat på fel sätt igår: jag har inte ont någonstans. Stooor besvikelse.

Vänta nu ... Höger stortånagel är i flisor! (Pfuuh. Med i gänget igen.)

Anonym sa...

Men vänta stoooopp! Bästisgrannen har varit inloggad på datorn och låg kvar som inloggad fastän hon i verkligheten sover i huset rakt över gatan! Det är jag som har en högernagel i flisor och hon som har ont i låret.

bästisgrannen sa...

Ja ... vad förvånad jag blev när jag läste "min" kommentar. Så mycket vin drack jag INTE igår. Bästisgrannen har ont överallt, speciellt i låren där jag har ett flertal blåmärken och en lårkaka. Jag har även ett blåmärke på bröstkorgen. Hm, Louise, din försvarsspelare måste ha hållit mig i något skede av matchen.

Vi var bra igår:)

wv=dilit. Det borde Lotten ha gjort med min "fejkade" kommentar:)

Louise sa...

Lotten: Du kanske är ovanligt skadefri eftersom du passade så bra och därmed undvek närkontakt. (Jag vägrar erkänna att det beror på att du är mer vältränad än jag).

Bästisgrannen: Det kan omöjligt vara samma spelare. Min försvarare var en halvmeter längre än vad jag är (typ) och eftersom du är en halvmeter kortare än mig (typ) borde hennes arm träffat dig i pannan. Så om du har bulor i pannan pratar vi definitivt om samma person.

Apropå vin så är mina vristers vinglighet ingen överdrift. Tjejen jag jobbade med idag frågade med avseende på min ostadiga gång om jag var ute och festade igår.

Unknown sa...

Grattis ännu en gång! =) Skönt o få lite märken efter att man har presterat bra! Jag tycker att du i nästa inlägg bör, eller nej! Du ska skriva när nästa hemmamatch är, jag vet faktiskt en tjej som vill titta på matchen och infaller den sig under en helg så vet jag nog en sjuåring som skulle tycka de va häftigt och se morsan lira också! ;). ses imorn hjärtat. saknar dig.

Ica sa...

ey :) imiterat smålänska? Det skulle man vilja höra. Hur hör alla dessa människor här ihop egentligen? Du spelar basket med Lotten har jag förstått, och har länk till Kristina på din sida, och nu länkar Therese till dig. Var tappade jag bort mig?

Louise sa...

Ica: Ah, det är inte lätt att hålla koll på hur allt hänger ihop. Therese känner jag via min kära vän Satmira som har kommenterat innan Therese och Kristina känner jag inte alls men jag har läst henne i flera år med början på Sockerdricka. Om du fotfarande känner dig borttappad kan jag illustrera med grafik.

Ica sa...

ah. då är jag med. Jag och Kristina har gått i samma klass hemma i Småland och med hängt på socker i flera år. Är du där med?
fast vänta... illustrera gärna :)

Louise sa...

Ica: Åh nej, jag visste att jag skulle få äta upp det där med illustrationen. Men eftersom jag är sjuk och ligger hemma och har tråkigt passade det ganska bra att döda några minuter med att göra grafik över dessa relationer.

Varsågod!

Lotten Bergman sa...

Åh, hjälp, Louise, du måste illustrera mer! Jag är stolt som en nyillustrerad tupp!

(Du har ju helt hopplösa word verifications. Jag måste skriva in dem tre gånger så fort jag försöker kommentera. Alla är dussinlånga och flyter in i varandra som jagvetintevad. Fast de är roliga. Nu fick jag gamla byxor: xgammlbx.)

Ica sa...

Haha. Den var ju jättebra. Jag ska nog sätta dig under fler illustreringsuppgifter. Kan man illustrera en efterlysning av hungerkänslor kanske?