Example

09 november 2006

Glatt humör och oönskade sjukvårdskontakter

Såhär är det, det var inte en särskilt bra sommar för min del och hösten har inte varit någon höjdare heller. Men nu jäklar börjar det hända saker. Den senaste veckan har jag varit på löjligt bra humör. Det är ju jättebra men problemet är att jag är helt osynkad med alla andra. Nu när jag är glad verkar alla andra ha drabbats av den stora höstdepressionen. Dom är sura och griniga och tittar irriterat på mig och undrar varför jag är så himla uppåt.

Jag är till och med entusiastisk över att vara på jobbet, där jag sitter nu. Jag är visserligen lite trött efter gårdagens äventyr men jobbet tillhandahåller obegränsat med kaffe vilket gör att jag känner mig som en duracellkanin. Alldeles nyss fick jag ett jätteroligt telefonsamtal:

- Björkhultsvägen, Louise.
- Hej, det här är från SOS alarm, hur står det till?
- Öh, jo tack det är bra.
- Så problemen med hjärtat har upphört?
- Ursäkta, men vad pratar du om?
- Var det inte du som ringde och trodde att du var på väg att få en hjärtattack.
- Det hoppas jag verkligen inte att det var.
- Nähe, ursäkta att jag störde då.

Nu har jag varit i kontakt med SOS alarm två dagar i rad. Och jag som inte ens gillar ambulansförare. Jag börjar misstänka att det är en konspiration eller möjligtvis något slags försök till kognitiv beteendeterapi som ska få mig att älska ambulansförare. I morgon ska jag sitta klistrad vid telefonen och vänta på att de ska ringa.

4 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Men gårdagens ambulansgrabb hade verkligen inte alla hästarna hemma. Jag förstår din frustration!

Nu laddar du väl inför giganternas kamp på lördag?

bästisgrannen sa...

Ja ... men han var ju ganska gullig:) Fick just veta att jag också ska vara med på lördag. Jag måste ha tackat ja i förvirringen runt två-tiden inatt när Lotten slet som ett djur med min bildpresentation. Vilken vekling jag är.

Louise sa...

Lotten: Ja jag laddar för fullt och äter som en häst, allt för att undvika fler oönskade sjukvårdskontakter.

Bästisgrannen: Den där Lotten är allt bra listig. Klockan två på natten är en perfekt tid för övertalning eftersom man helt enkelt inte orkar göra motstånd.

Angående gårdagens ambulansförare svävar jag i ovisshet eftersom jag varken tittade på honom eller uppmärksammade vad han sa eller gjorde. Men vi får väl dra slutsatsen att bara för att man är snygg så behöver man inte vara bra på sitt jobb.

Anonym sa...

Hej Louise!
Du spelar match just nu och förhopppningsvis vinner ni. Jag tror faktiskt att Bästisgrannen sa det där med attack på telefon om jag inte minns fel. Det kanske var den som tog emot samtalet som ville vara gullig och höra efter eller så var det de tröga ambulansförarna som inte fattade nå´tt. Skönt att allt är bra med dig nu.Vi hörs och syns!
Kram Camilla