Example

04 november 2006

Fem...

Satmira fick en lista i mejlform och tycker att jag också ska skriva en. Eftersom det här är det närmaste en bloggutmaning jag någonsing kommit tar jag mig an uppgiften med enorm entusiasm.

Fem jobb som jag haft/har
1. Boendestödjare inom socialpsykiatrin
2. Eh, tja det var faktiskt allt. Neeej vänta nu! Jag har varit vandrande reklampelare åt Lindex en gång när jag var sexton. Jag gick gata upp och gata ner instoppad mellan två plakat. Sandwich tror jag att det kallades. Jag fick hundra spänn för besväret och det var det inte värt. Numera är jag vandrande reklampelare åt H&M men det får jag märkligt nog inte betalt för.

Fem filmer jag kan se om och om igen
1. Kill bill-filmerna
2. Crash
3. Så som i himmelen
4. Fucking Åmål
5. Monsters Inc
(Som ni ser är jag inte särskilt finkulturell.)

Fem platser jag bott på
1. Västerås
2. Köping
3. Kvicksund
4. Eskilstuna
5. Räknas två månader på ätstörningsklinik i Upplands Väsby?

Fem tv-program som jag tycker om att titta på
1. Law & Order: SVU
2. Cityakuten
3. Desperate Housewives
4. Idol
5. Sjunde himlen (Som är en väldigt konservativ serie om en präktig prästfamilj i USA. Jag tror att serien betecknas som drama men jag tycker att det är stor komik. Lite som att Dr Phils teorier omsätts i praktiken.)

Fem platser jag semestrat på
1. Massor av öar i Grekland
2. Washington och Dallas
3. Öland
4. Gotland
5. Varenda liten ort i södra Sverige som har en kyrka (Men jag har inte varit inne i domkyrkan i Lund. Där tog mitt fjortonåriga tålamod slut.)

Fem webbsidor jag besöker (nästan) dagligen
1. Mdh
2. QX
3. Sonic
4. SVU Fans Network (Ja, jag är besatt.)
5. En rejäl hoper med bloggar

Fem favoriträtter
1. Sushi
2. Laxpasta
3. Currystuvad tonfisk
4. Stekta nudlar med grönsaker från Spicy Hot
5. Skogaholmslimpa med ost

Fem ställen jag skulle vilja vara på nu
1. Hos allra finaste vännen
2. Varsomhelst där det är över tjugo grader varmt
3. I sängen men där är jag redan
4. Jag skulle hemskt gärna förflyttas 40 år framåt i tiden för att få vara den där tjocka pensionären med egen snickarverkstad som jag ser fram emot att få bli.
5. På basketträning

Inga kommentarer: