Example

06 september 2006

Då var det bekräftat: statistik är kul!

Det här med StatCounter är rasande underhållande. (För er oinvigda så är StatCounter ett sätt att hålla koll på trafiken här på bloggen). Jag bryr mig inte alls om antalet besökare men jag fullkomligt älskar att få reda på HUR de kom hit. I dag googlade någon på 6 månader gammalt barn mumie och hamnade här. Vilken besvikelse det måste ha varit. Annars kommer en hel del från Bloggkartan. Och från Lotten, som så snällt länkar till mig, dräller det in en hel drös. Oavsett hur ni hittar hit är ni synnerligen välkomna, allihop. Jag kan tyvärr inte bjuda på kaffe men jag bjuder gärna på mig själv.

(Jag håller för tillfället på att vänja mig vid att gå i skolan igen varpå bloggen har blivit hänsynslöst åsidosatt. Dessutom ägnar vi som läser psykologi oss åt något som kallas för ekonomiprincipen. Det innebär att vi ska klämma in maximalt med information i en text med så få ord som möjligt utan att låta som kompletta idioter och utan att kompromissa med innehållets kvalitet. Kortfattat ska det vara. Det gäller för tillfället även för bloggen.)

5 kommentarer:

Mia sa...

iih, man kan ju bli tokig på det där psykologiskrivandet, vaddå prestationsångest?! det är SVÅRT att skriva så!

Louise sa...

Man skulle ha blivit sociolog istället. Då får man ordbajsa hur mycket man vill, nästan. Undrar om pedagogiken är ett slags mellanting?

Mia sa...

gud nej, många säger att psykologi är flummigt men tjohoo, läs några poäng i sociologi och begreppet flummigt har fått en ny innebörd så nej tack. pedagogik..ja..allt blir ju så väldigt...pedagogiskt då... :/ psykologi är bra trots APA!

Louise sa...

Nu har jag och Mia en liten intern diskussion här men det är bara trevligt. Eller? Iallafall så är psykologi väldigt praktiskt om man som jag har en tendens att vara ostrukturerad eftersom det finns regler och riktlinjer för precis allt. APA är lite som en Gud som vi tillbedjer. Undrar om APA finns på riktigt? Många äro livets existentiella frågor.

Mia sa...

jo det är bara trevligt :) jag har hittat ett kryphål ur det där med psykologins fasta ramar.läraren på kursen jag läser nu förespråkar att vi ska vara ecklektiska (stavn?) och det krånglar till det hela. dock gäller ju det teorier och förhållningssätt och inte skrivandet...damn.