Example

20 september 2006

Mänskligheten

Klockan är 04:39. Åh, va tidigt hon är uppe tänker ni. Bah, jag har faktiskt inte somnat än! Jag vet inte riktigt vad jag har för mig. Särskilt trött är jag inte heller och det försvårar ju insomnandet en aning. Jag är en nattmänniska. Det har jag alltid varit. Mitt humör blir alltid så mycket bättre när alla andra går och lägger sig. Jag tror att det har att göra med känslan av ensamhet och att den är mycket starkare om nätterna. Jag trivs med det. Allting är så tyst. Så stillsamt. Fridfullt.

Jag tror att jag har problem med mänskligheten. Det finns personer som betyder något och som jag älskar men mänskligheten, människan som art, förstår jag mig inte på. Det är så typiskt mig. Jag blir inte arg på individer. Jag blir arg på mänskligheten. Så jävla abstrakt. Vem skriker man på då? Vem ber man att dra åt helvete?

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, det var längesedan vi träffades, den reflektionen har jag också hunnit med att göra! Men vi får ta o styra upp det och om det har med mat och göra blir jag också glad. :) Hur ser ditt schema ut inför nästa vecka? Informera mig så ska du se att vi hittar en lucka som är passande! Saknar dig! Puss