Example

03 april 2006

Sammanfattning av helgen

Som föregående inlägg antyder så började den här helgen i en väldigt tråkig anda. Åh, jag hade så tråkigt men sen blev det en liten spontan utflykt till några vänner vilket var synnerligen lyckat. Vi tittade på film, åt kladdkaka (som på något mystiskt vis även letade sig in i mitt hår?) och morötter och avslutade det hela med att spela lite tv-spel. Nintendo 8-bitars är underskattat, snacka om nostalgitripp.

Söndagen bestod av ca tre timmars resande. Först åkte jag till Stockholm och mötte upp systeryster och hennes söta son, sedan åkte vi till en kompis som är fotograf och bor utanför Sala för att ta lite bilder på syster och son. Jag känner mig alltid lika inspirerande när jag ska försöka få en nio månader gammal bebis att skratta och vara glad framför kameran. Det resulterar för det mesta (men inte alltid) i en glad bebis medan jag ser jättfånig ut där jag står och viftar med armarna och gör grimaser. När vi var klara där åkte vi till föräldrarna i Kvicksund och åt mat, det är alltid lika trevligt. Under middagen konstaterade jag att jag hade gröt på halsen, ett resultat av mina försök att pricka en liten mun som inte alls ville ha någon gröt.

Idag har jag begett mig tillbaka till hemstaden, ätit lunch med allra finaste vännen och har nu tagit plats i sängen med datorn i knät. Det är den position man oftast finner mig i. Jag ska strax ta mig i kragen och gå och duscha, för jag ska på dejt i kväll! Med väldiga minnesövningar konstaterade jag att det var minst tre år sen sist så det är ju verkligen på tiden och trevligt ska det också bli.

För övrigt händer ingenting särskilt av värde. Bloggvirket är betydligt större de veckorna jag har Lukas, alltid händer det något.
Lotten försöker övertala mig att börja spela basket igen. Vi får väl se hur det blir med det. Ju längre tid det går desto mer sugen blir jag. Jag kommer nog stå där i Bollhallen en vacker dag med ett fånigt flin på läpparna, helt lyrisk över att åter få röra vid en basketboll. Det är nästan religion det där, jag och basketen.

3 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Aha! Nu är jag här och spionerar!

Bollhuset
må 20.30
on 20.15

Nu kan du i alla fall inte säga att du inte minns tiderna ...

Anonym sa...

Hej gumman! Trevligt med en liten inblick i ditt liv när man inte tittar på. Var rädd om dig underbaraste vännen!

*kramar o kärlek*

//Joseph

Anonym sa...

Måste bara tacka för hjälpen med bilderna. Tack för att du följde med och förgyllde vår dag!
KRAM Syster