Example

29 april 2006

Dumma bussar och helgen full med jobb

Jag gick upp tjugo över fem i morse, tog bussen ner på stan bara för att upptäcka att jag kollat fel på busstiderna. Jag hade kunnat åka sju hemifrån och anlänt så fint på jobbet prick klockan halv åtta. Nu fick jag istället sitta en timme på skolan och vänta. Det gör man ju så gärna en lördagsmorgon.

Nu är jag precis hemkommen och oförskämt pigg men måste försöka sova ändå för i morgon är det samma visa igen. Att jobba helg innebär nämligen att man jobbar lördag och söndag mellan 07:30 och 21:00. Det är omänskligt men bra betalt. Med andra ord är jag mer girig än vad jag är mänsklig.

God natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dina tider är ju till o med orimligare än mina... Avundas dig inte. Men det är bra att du knegar på så du kan komma och hälsa på i långbortistan i höst/vinter/vår. Appropå tider så är mina riktigt humana nu, Lillemannen är fortfarande instäld på Gran Canaria tid vilket gör att han somnar halv nio och sover till halv åtta- åtta!

Hoppas vi ses snart, tills dess är det toppen att få följa med i ditt liv här!
Puss och kram Syster

Louise sa...

Lilleman är skötsam som alltid. Jag är inte alls avundsjuk på er lilla semestertripp. Jag trivs bättre här, under min korkek, tillsammans med psykiskt instabila människor.