Example

01 april 2006

Usch vilken tråkig lördag

I går tänkte jag att det skulle bli så skönt att inte göra något särskilt idag, bara ta det lugnt och titta på film. Det låter mycket trevligare i teorin, men det var bara roligt i två timmar. Nu är jag bara uttråkad. Hittils har jag åstadkommit följande:

- Vaknat klockan åtta fast jag kunde ha sovit hur länge jag ville
- Tittat på tre avsnitt av CSI
- Ätit gamla överblivna popcorn till frukost
- Spelat lite gitarr
- Redigerat ett antal bilder i photoshop

För tillfället kokar jag ägg och tittar på reprisen av Så ska det låta (?!). Jag vaknade för övrigt klockan tre i natt av att Lukas dator (som står i mitt sovrum) slog på sig själv. Detta händer rätt ofta, datorn lever sitt eget liv. Det beror antagligen på att den är väldigt gammal, på gränsen till antik. Jag vill hellre tro att det är för att det är en PC. Jag är ju numera trogen Mac ägare och kommer aldrig, aldrig äga en PC igen. Min fina iBook sköter sig exemplariskt, den krashar aldrig och är snyggare än snyggast. Planen är att efter sommaren köpa en Mac även till Lukas och kasta ut åbäket som gör lite som den vill.

Nej, om man skulle försöka ta tag i den här dagen. Ring allra finaste vännen kanske? Ja så får det bli.

Inga kommentarer: