Example

15 oktober 2006

Dagens basketupplevelse och tillhörande information

Idag har jag alltså spelat mitt livs första basketmatch som icke tonåring. Jag började dagen med en stadig frukost och en rask promenad till uppsamlingsplatsen. Väl där stoppades jag in i en bil som sedan kördes till Motala. På vägen dit tittade vi på kossor, diskuterade alkoholvanor och Lottens Bästisgranne höll geografilektion.

Jag har som sagt varit väldigt nervös innför matchen men eftersom vi först åkte till fel hall och därmed, när vi väl hittat rätt, sprang in på planen tio minuter innan uppkast hade jag inte tid med att vara nervös. Och tänka sig, jag har faktiskt inte glömt bort hur man spelar match heller. Jag lyckades peta i två poäng, ta en hel del returer och begå regelbrott ett antal gånger. Tillslut vann vi med 37-72.

På vägen hem tittade vi på grisar, undrade hur långt det egentligen var till närmaste McDonalds och det tog oss bara två timmar att komma fram till att vi trots allt är en samling rätt så normala människor. När jag kom hem gick jag raka vägen till sängen och la mig där och tittade på tv. Jag har inte rört mig ur fläcken sen dess. Jag kan inte minnas att jag blev såhär trött av att spela match. Det måste ha med åldern att göra.

8 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jag ska bara meddela att jag som en normal människa fann dig och alla andra normala människor som ytterst normala och tillika extremt kompetenta och normala basketspelare.

Ni som inte har sett Louise spela basket: hon står rätt, springer rätt, hoppar rätt och spelar försvar som en irriterande, envis tejpbit. Fantastiskt.

Louise sa...

Åh, jag spelar försvar som en irriterande, envis tejpbit. Hur vackert är inte det?

Mia sa...

fan, det är nästan så jag ångrar att jag inte började spela med er! jag vill spela match!!!!!!

Mia sa...

eller jag menar, jag ångrar mig!

Louise sa...

Mia: Vänta tills det kommer en matchrapport efter att vi förlorat (inte för att det någonsin kommer hända, men ändå). Då kommer du inte ångra dig längre.

bästisgrannen sa...

Visst såg vi många intressanta saker längs med vägen? Jag hade skitkul.

bästisgrannen sa...

Matchen var förstås kul den också:)

Louise sa...

Bästisgrannen: Jag hade mest roligt åt alla saker vi såg på vägen för att du tyckte att det var så fantastiskt. Jag vill också vara sådär entusiastisk!