Example

18 oktober 2006

Inspiration

I förmiddags hade jag ett helt hysteriskt telefonsamtal med allra finaste vännen. Det kommer gå till historien som en av de mest skruvade konversationer vi någonsing haft. Jag och vännen bara fortsätter att rada upp klassiker i kategorin "Psykotisk infall vi minns". Här kommer ett litet smakprov (men än så länge är det mesta som sades hemlighetsstämplat):

Vännen: Åh jag älskar dig så mycket att jag skulle kunna hångla upp dig vilken sekund som helst om det inte vore för att blotta tanken känns incestiös.
Jag: Fan, det är den finaste komplimang jag fått sedan i somras då F sa att min hårväxt på benen var imponerande.

När jag la på luren kände jag mig så inspirerad att jag läste två kapitel i "Kön och juridik i socialt arbete" av bara farten. Sedan knatade jag iväg och köpte en pizza som jag utan problem satte i mig. Jag är en något annorlunda ätande anorektiker. Jag diskriminerar inte mat. Tycker jag att det är jobbigt att äta spelar det ingen roll om jag äter fyra salladsblad eller två liter bearnaisesås. Det är inte antalet kalorier som är problemet utan själva äta-tugga-svälja-grejen.

I morgon ska jag skriva det där inlägget om ilska som inte blev av i lördags eftersom jag var så nervös inför söndagens match. Inlägget kommer även innehålla en spännande tillbakablick på en misslyckad musikterapisession jag hade för ett antal år sedan. Spännande va!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt spännande!
Det verkar vara en bra dag idag. Vi syns ikväll, eller?
Kram Herman, som tydligen är mitt nya alias.

Louise sa...

Alla måste ha ett alias i bloggvärlden, det är helt rätt Herman. Ja det är en bra dag idag och vi syns på träningen. Nu jäklar ska vi ta returer! För övrigt var ditt skytte i måndags kanon.