Example

02 oktober 2006

Det har varit en ledsen vecka

När man sitter och resonerar med sig själv angående huruvida man skall strunta i att träna så att man slipper äta då är det väldigt mycket dags att gå och sätta sig vid matbordet. Vecka ett med den nya handlingsplanen är snart avklarad. Det har väl gått sådär. Jag äter och gråter, äter och gråter och jag gillar det inte. Haken är att jag gråter även när jag inte äter eftersom jag blir så besviken på mig själv. Men om jag har stått ut i en vecka kan jag stå ut i en till och allt eftersom veckorna går kommer det att gå bättre och bättre. Det vet jag eftersom jag har gjort det här förut och det kommer inte alltid att kännas såhär svårt. Just nu funderar jag mest över om havregrynsgröt räknas som lagad mat? Skit samma, idag gör det det!

4 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Och för övrigt kan du under sorgliga stunder tänka på att du är en eminent basketspelerska som hela tiden står på rätt ställe. Ber om ursäkt för att jag springer runt som en yr höna!

Heja Louise!

Louise sa...

Men tack! Jag kände mig faktiskt lite piggare på planen idag, orkade mer och det är ju alltid något. Och förresten är inget basketlag komplett utan en yr höna som kan distrahera motståndarna. Alla fyller sin funktion vet du :)

Lotten Bergman sa...

Ok, Yra Hönan anmäler sig till tjänstgöring!

Unknown sa...

vännen.. *kramar* Planera in och äta mer med mig i veckan, vi kanske ska äta middag ihop på Torsdag? :) Puss