Example

14 oktober 2006

Tanken var att jag skulle blogga om ilska idag men i morgon ska jag spela min första basketmatch på åtta år och eftersom jag redan nu är mer nervös än vad som är befogat har jag stora svårigheter att formulera mig i text. Därför blir det en sån här trevlig lista istället:

1. Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
Gröna

2. Vad lyssnar du på just nu?
Regina Spektor

3. Vad gjorde du igår?
Jag var på en föreläsning som var så tråkig att jag avlägsnade mig efter pausen och gick och shoppade istället. Under eftermiddagen jobbade jag med en julklapp (det kallas framförhållning) och på kvällen städade jag.

4. Vad var det sista du åt?
Pasta i tomatsås med räkor och musslor.

5. Hur är vädret hos dig just nu?
Det är soligt men ganska kyligt.

6. Vem talade du senaste med i telefon?
Lukas, han meddelade att hans pappa har en snygg kropp. Jaha ja.

7. Det första du lägger märke till hos det motsatta könet?
Att personen i fråga är av det mottsatta könet och då känner jag mig lite missnöjd.

8. Hur mår du idag?
Jo tack, jag mår ganska bra. J hade bullar med sig när han kom förbi och hälsade på, vad mer kan man begära?

9. Vilken är din favoritdryck?
Vatten

10. Favorit alkoholbaserad dryck?
Jag förstår inte frågan. Alkoholbaserad? Om jag dricker sprit så dricker jag just sprit och inget annat. Som tur är händer det inte allt för ofta.

11. Favoritsport?
Duh, basket så klart!

12. Hårfärg?
Det beror på hur många hårstrån jag tappat av en viss färg. Ibland är jag ljusbrun, ibland mörkblond, ibland rödlätt.

13. Ögonfärg?
Gröna

14. Syskon och deras ålder?
Petra 30, Fredrik 32 och Marcus 30. De första två har jag valt själv och den sista fick jag per automatik.

15. Favoritmånad?
Maj

16. Vilken film såg du senast?
Lejonkungen 2, med Lukas förra helgen.

17. Veckans favoritdag?
Måndag mellan 20 och 21. Onsdag mellan 20:30 och 22.

18. Är du för blyg för att bjuda ut någon?
Ja och alla andra verkar vara för blyga för att bjuda ut mig också. Märkligt.

19. Favoritlåt(ar)
For Today I am a Boy - Antony and the Johnsons, Samson - Regina Spektor, Such a common bird - Ane Brun. Och många, många fler.

20. Förhållande eller one-night stands?
Varken eller. Men om jag måste välja blir det förhållande.

21. Hur bor du och med vem/vilka?
I lägenhet med Lukas.

22. Vilken bok läser du just nu?
Kurslitteratur och L ordet av Tiina Rosenberg.

23. Vilken var den sista spelningen du var på?
Haha, det var Electric Banana Band på Parken Zoo i somras. Jag tyckte att flamingosarna var obehagliga. Behöver jag påpeka att Lukas var med?

24. Skulle du säga själv att du är lycklig?
Det beror på när man frågar men generellt, nja.

25. Röker eller snusar du?
Jag snusar, hela tiden.

26. Vad ska du göra i morgon?
Jag ska spela basket men jag försöker att inte tänka så mycket på det.

27. Vad har du för mobiltelefon?
Efter att ha slängt min fina Nokia i backen upprepade gånger (jag brukar göra så när den jag pratar med inte säger det jag vill att den ska säga) har jag gått tillbaka till en antik, men fungerande, silvrig Samsung.

28. Vem älskar du mest av allt i hela världen?
Kan man rangordna kärlek? Antingen så älskar man väl eller också så älskar man inte? Om jag måste nämna namn blir det Lukas, allra finaste vännen, Samira och familjen.

29. Vilken är din favoritparfym på det motsatta könet?
Vilket tjat om det motsatta könet. Jag tror att listor av den här sorten skulle må bra av att bli mindre heteronormativa.

30. Vilken är din favoritparfym?
Georgio Armanis Aqua di gio men för det mesta luktar jag bara Louise.

9 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Inte vara nervös! Jag ska bädda in dig i bomull.

Louise sa...

Jag kommer sluta vara nervös efter två minuter på panen och om jag dessutom är inbäddad i bomull finns det ingen som helst anledning att oroa sig.

Anonym sa...

Känner mig också lite nervös inför morgondagen, skulle behöva dricka en vinare eller två, eller det kanske är bäst att låta bli. Vi syns imorgon!
Kram Camilla

Anonym sa...

Oj, nu blev jag anonym också det var ju inte meningen. Det är första gången jag kommenterar en blogg och i början av veckan var första gången jag läste en blogg. Jag är inget datahacker direkt men jag kanske blir....

Efter att ha försökt igen,utan att bli anonym, inser jag att jag har ganska långt till min datahackerkarriär.
Camilla

Anonym sa...

O jag e nervös för er alla, fast jag inte ska spela. Kanske tar en vinare och tänker på er:-) Lycka till! //Bell

Louise sa...

Men oj, halva damer B är ju här. Va roligt! Det ska nog gå bra idag men för säkerhets skull kan du väl ta den där vinaren Bell.

bästisgrannen sa...

Det gick ju himla bra tjejer:)

Louise sa...

Ja eller hur! Och roligt var det också. På grund av hallförvirringen glömde jag till och med bort att vara nervös.

bästisgrannen sa...

Nu kan du titta på bilder på min blogg:)