Example

18 oktober 2006

Normer som inte vill umgås med mig

Idag läste jag följande mening i en förträflig tråkig bok:
"Det konglomerat av normer som vi dagligen umgås med..."

Två reflektioner:

1. Vad i helsike betyder konglomerat? Ordboken tyckte såhär:



2. Umgås vi med normer? Det låter ju i och för sig mysigt men om man går utanför normen betyder det då att man är en taskig polare? Typ såhär: Louise snusar, gillar inte smink och rakar helst inte sina ben vilket har lett till att normen Kvinnlighet blivit sur och varken svarar på Louise sms eller är särskilt intresserad av Louise trevande försök att återuppta kontakten.

Mina relationer till heteronormativiteten och tvåsamheten är även de lite ansträngda. Jag är dock osäker på om det är jag som inte gillar dom eller om det är dom som inte gillar mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en konglomenterat vätskor i mitt huvud. Det värker och spränger. Läkaren kallar det bihåleinflammation.

För att trösta mig så konglomenterar jag kakao, socker, smör och havregryn. Detta äts i små runda bollar med pärlsocker på.

Mvh Calle

Louise sa...

Calle: Jag har hört att just runda bollar med pärlsocker på är den allra bästa medicinen mot bihåleinflamation. Ät på!