Example

06 oktober 2006

Idag mår jag bra. Jag har hämtat hem sonen. Vi har sjungit i bilen. Vi har fikat med älskade S. Vi har ätit pizza och tittat på film. Vi har läst Tomtebobarnen. Nu ligger vi i varsin säng och ska sova. Då och då hörs Lukas röst från andra sidan lägenheten. Mamma du är fiiin. Mamma jag älskar dig. Mamma du har det bästa håret i hela världen.

Tiden utan honom är bara utfyllnad, det kan inte sägas för många gånger. Livet rör sig precis som det ska när han är här. Hela vardagsrummet är fyllt av riddare och svärd och dinosaurier. Hela lägenheten är fylld av liv. Det är såhär det ska vara.

Ja, idag mår jag bra. Jag var bara tvungen att säga det. Alla dagar är inte outhärdliga. Vissa dagar är faktiskt alldeles, alldeles underbara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med. Nattade min femåring igår efter en vecka hos sin far. Finns inget underbarare.

Förresten. Med risk för att verka lite sen i tanken, men förra måndagen, dvs senaste träningen jag var med på, var du helt sjukt grym. Tokbra alltså. Syns att du verkligen har basketen i kroppen. Kan bli en riktigt rolig säsong!

Louise sa...

Åh tack så mycket! Jag som tyckte att det gick sådär men samtidigt märker jag att det går bättre och bättre för varje träning. Blicken för spelet börjar sakta men säkert att återvända. Den och konditionen verkar ta längst tid att få tillbaka :)