Example

21 oktober 2006

Före - efter

Ojojoj, det har hänt stora saker här den senaste tiden. För det första har Lukas fått en ny säng och sover numera en halvmeter från taket. (Sängen levererades av en budfirma och mer specifikt av min före detta granne. Vi gillade inte varandra. Han blev förbannad för att jag borrade klockan sju en tisdagkväll (?!) och jag var inte särskilt förtjust i att han och hans fru alltid hade sex när jag skulle sova. Det är inte lyhört. De var bara väldigt högljudda.) I förra veckan monterade jag alltså en loftsäng alldeles ensam. Det tog nästan fyra timmar och jag hade träningsvärk i tre dagar efteråt. Vet ni hur svårt det är att balansera en säng på huvudet samtidigt som man försöker skruva dit en gavel? Det var nästan så att jag övervägde att knacka på hos grannen med den lustiga hatten och be om assistans.

Före:


Efter:


Den andra saken som har hänt är att Lukas tappat sina framtänder. När jag hämtade honom igår hade den ena redan trillat ut och efter att ha dunkat den kvarvarande tanden i en kundvagn ett par timmar senare kunde även den tanden avlägsnas.

Före:


Efter:


Och här har vi dem i kombination, en tandlös pojke i en svårmonterad säng:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har gjort jättefint i rummet. Han måste ha blivit stormförtjust. Nu är det Lukas tur att se tandlös ut. Det känns som om min son varit tandlös i ett år men när tänderna väl börjar komma fram såg de alldeles för stora ut. Hoppas helgen varit bra!
Kram Camilla

Louise sa...

Tack! Lukas blev överlycklig. Jag oroar mig mest för hur jag ska lyckas byta lakan utan att bryta ryggen. Vi ses väl på träningen i morgon?