Example

31 oktober 2006

Igår tog jag sonen med mig och åkte till tegelhuset vid sjön där min farfar och farmor bor. Resan kunde inte ha börjat bättre. Farfar och jag diskuterade min nygamla basketkarriär och han tyckte att det var ett bra initiativ av mig att börja träna igen eftersom jag, enligt honom, "har en kropp som gör att jag lätt fetnar till om jag bara sitter hemma och äter hela dagarna". Åh, jag skrattade från rondellen i Årby ända till Kvicksund.

Väl framme återupplivade vi den gamla storfamiljen. Jag och min faster lagade mat, sonen och mina två småkusiner (som inte är så små längre) vände upp och ner på hela huset, farmor domderade från kökssoffan där hon lite senare fick sällskap av storkusinen och farfar han var mest i vägen, precis som vanligt.

Efter maten, som dagen till ära bestod av potatisbullar och blodpudding, packade sju personer in sig i två bilar och körde ut i skogen. Praktiskt taget alla var iförda gummistövlar som var antingen två nummer för små eller två nummer för stora. Vårt uppdrag: att dra upp två båtar på land. Iaktagelser: farfar är fortfarande stark som en oxe och minst lika envis, sonen tycker att skogen är det häftigaste som finns, storkusinen hade på sig ett par gummistövlar med blommor på som var väldigt fina men väldigt förskoleaktiga och det visade sig sedan att dom tillhörde hennes mamma som naturligtvis är förskollärare. (För er som inte lagt märke till det så är förskollärare ett särskilt släkte med en särskild klädstil).

På det hela taget var det en tillfredsställande första dag i de västmanländska skogarna.


Titta så vackert det var vid båtarna. I love Skinnskatteberg!

6 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Jahooo, vad kul att man kan blogga även från Skinnskatteberg!

Vi ska tillägna dig en lay up ikväll!

Louise sa...

Jag blev faktiskt uppriktigt förvånad över att nymodigheter som trådlösa nätverk till och med finns i Skinnskatteberg. Jag fick visserligen sitta tryckt mot ett fönster och mottagningen var väl inte den bästa men man måste ändå vara tacksam mot människor som så snällt delar med sig av sin internetuppkoppling till vilt främmande människor.

Unknown sa...

Mjaur! Hur har du det med söta lucas? :) Ska han fira jul hos dig måntro o hur sjutton ska ni göra me julen? Jag tänkte köpa lucas en julklapp och där kommer du in i bilden; vart har du gömt önskelistan som han säkerligen hunnit skriva? :)

Louise sa...

Samira:

1. Vi har det toppen. Du är välkommen att göra oss sällskap om du har tid och lust.
2. Lukas är hos sin pappa på julafton. Min förhoppning var att jag skulle kunna gå och lägga mig under en sten och vänta tills julen blåst över men det verkar inte vara genomförbart.
3. Tyvärr har barnet i fråga inte formulerat någon önskelista än så jag ber att få återkomma.

Anonym sa...

gummistövlar är ju modernt !
Vad har du själv för några ?

/Malin

Louise sa...

Malin: Ve och fasa, jag har inga gummistövlar. Men jag har ett par graningekängor istället. Dom är inte särkilt snygga och är definitivt inte blomförsedda men man kan ha dom i alla väder, från tjugo minus till spöregn. Är jag inte praktiskt så säg!