Example

22 oktober 2006

Veckan från helvetet

Jag vill inte vakna i morgon. Jag vill helst av allt att nästa vecka ska lösas upp i tomma intet. Det är under de kommande fyra dagarna jag ska ta igen två månader av misskötta studier. Jag måste läsa två böcker och skumma igenom ytterliggare tre för att kunna skriva en hemtenta på åtta sidor. Dessutom har jag en seminarieuppgift på två sidor. Allt måste vara färdigt innan fredag och dessvärre har inte min hjärna hoppat igång efter näringsbristen än. Rädda mig någon!

Men jag ger inte upp så lätt. Jag jobbar bäst under press. Hur jag ska hinna med att äta, sova och gå på toaletten är en gåta. Som tur är hämtar jag Lukas på fredag och sen ska han vara här i tio dagar. Det känns som att det utgör hyfsat bra motivation för att ta sig igenom veckan.

Nu blir det bloggpaus här. Jag kommer inte ägna mig åt något annat än att plugga de närmaste dagarna. Basketträningarna är naturligtvis undantaget. Basket är märkligt nog alltid undantaget nu för tiden.

3 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Säg till om du behöver hjälp med något, även om det bara är att tuggatugga på en matbit.

Anonym sa...

Ha, lyx!!!
Jag är reser bort idag.
Imorgon finns annat att göra.
Jag har hela 7 böcker att läsa.
Fredag skall 10, säger det igen..10 sidor lämnas in..
Jag är en man
Och jag är ordblind...
LYX!!!

Äh, lycka till. Jag tror att både du och jag fixar det..
Calle

Anonym sa...

Ojojoj! Det blir en riktigt tuff vecka. Det är bra att du kommer på träningen. Vi syns ikväll!
KramCamilla