Example

03 maj 2006

Aj...

...ajajajaj shit vad ont mina fötter gör. Den där salvan fungerar säkert mycket bättre på klämskadade bröst för på mina fossingar gjorde den verkligen ingen nytta. Nu har fötterna dessutom svulnat upp och jag kan inte längre se om jag har några fotknölar. Jag kan inte ens prestera en tillstymmelse till normal gångstil. Jag såg säkert fruktansvärt rolig ut när jag skulle försöka ta mig från bussen, uppför backen för att sedan bestiga fyra trappor. En tröst i samanhanget är att det inte gör så farligt ont när jag ligger still, då pulserar det mest lite hemtrevligt. I morgon får jag alltså ligga i sängen hela dagen och skriva på min uppsats. Och det ser jag ju fram emot så himla mycket, inte! Nu ska fötterna få vila tills nästa vecka och under tiden ska jag försöka klura ut en lämplig åtgärd. Det går nämligen inte så bra att spela basket om man inte kan springa, hoppa eller byta riktning snabbt. Men nu ska fötterna och jag gå och lägga oss. Vi är rätt trötta, båda två.

4 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Åååååå. Jag och Kicki lider med dig. Men när Kicki satte igång att träna igen efter 15 års uppehåll, hade hon träningsvärk så att hon trodde att benen var brutna. Dessutom såg hon stjärnor och var blå i hela fejjan efter två anfall.

Jag har sympationt med dig, men det kanske inte är till någon tröst?

Louise sa...

Jodå, det är så trösterikt så. Själv är jag mest förbannad. Nu när jag äntligen börjat spela och tycker att det är så himla roligt då ska jag gå och få ont i fötterna. Men så blir det väl när kroppen efter åtta års stillasittande inte fattar vad som händer. Den protesterar vilt och går ut i strejk.

Lotten Bergman sa...

Åtta år? Är det åtta år du inte har spelat på? Men jävlar! Jag skulle ha ordinerat stretching medelst liniment! Vad ääär jag för laglektant egentligen? Ansvar, Lotten, du har ett ansvar för att hålla dina spelare rena och hela! *skäms*

Louise sa...

Haha, men nu lärde vi oss det den hårda vägen. Man kan ju tycka att jag borde ha lite självkännedom och ta det lite lugnt men se det gick inte. Nu sker det med tvång i stället, via fötterna.