Example

03 maj 2006

Klämskadade bröst?

Lite bakgrundsfakta först. Ingen som är någorlunda bekant med mig eller har läst den här bloggen har undgått att bli informerade om att jag börjat spela basket igen. Till denna akivitet behöver man ett par, för ändamålet lämpliga, skor. När jag förra veckan traskade in på Stadium här i stan utspelade sig följande scen varpå jag fick en smärre chock.

- Hej, jag undrar var basketskorna i damstorlek finns någonstans.
- Eh, det finns tyvärr inga.
- Va?
- Nej alltså vi har inga just nu. Det är inte så många märken som gör basketskor i damstorlek och vanligtvis får vi in dessa på hösten.
- Va?
- Tyvärr.
- Men vad menar du, spelar inte tjejer basket? (Jag har äntligen börjat hämta mig från chocken och kan tala igen)
- Jo det gör dom såklart.
- Men vad har dom på fötterna då, fotbollsskor?

Ja sådär fortsatte det och jag har aldrig varit så glad över att jag har stora fötter som faktiskt passade in i den minsta herrstorleken som jag tillslut hittade i den tredje affären. Nu kan man ju tro att allt är frid och fröjd men det är det inte. Herrskor är mycket bredare än damskor och jag har extremt smala fötter. Det leder till att jag vinglar runt ganska rejält i mina skor trots att jag knyter åt dem så hårt jag kan. Och nu har jag ont i fötterna. Jag skyller detta helt och hållet på skorna och inte på att jag är otränad eller något annat...hrm...orimligt.

Men i alla fall, nu kommer vi till det som jag egentligen skulle skriva om. Jag var på apoteket idag för att köpa någon salva som kunde vara till hjälp för mina ömmande fötter. Jag ska nämligen träna idag igen och det är fullt tillräckligt att ha sämst kondition och lite halvtaskig teknik, jag vill inte ha ont i fötterna också. På salvan kunde man läsa följande: "För lindring av tillfällig smärta och svullnad i samband med skador såsom stukningar, vrickningar och klämskador". Skitbra tänkte jag och läste vidare: " Om du ammar skall du inte smörja in brösten med Reparil N". Jaha, eller nehe, få se nu. Stukade bröst? Vrickade bröst? Klämskadade bröst? Ni som är ägare till eller känner någon som äger ett par bröst får gärna ge mig några tips i kommentarerna om hur dessa skador skulle kunna tänkas uppkomma. Jag har i alla fall aldrig råkat ut för dem. Men jag gissar på att klämskador är mer vanligt förekommande. De andra skadorna kan jag inte ens i min vildaste fantasi iscensätta. Men det kanske ni kan?

Inga kommentarer: