Example

06 maj 2006

I huvudet på Lukas Lintott

Tjoho, Lukas hällde precis ut ett helt rör med smarties över mitt, inte så rena, sovrumsgolv.

- Men Lukas!
- Oj då (uttalas oooouj dååå på exemplarisk västmanländska). Kan inte du plocka upp mamma? Jag hällde ju ut dom.

Jag förundras över hans logik. I hans huvud är något rättvist om man turas om. Han gör först något och förväntar sig att jag tar över stafettpinnen för att sedan lämna tillbaka den till honom igen. Han tycker exempelvis att jag ska städa hans rum eftersom han har stökat ner, då blir det rättvist. Eftersom jag inte är särskilt förtjust i det här systemet får han sällan sin vilja igenom men det har inte hindrat honom att envist försöka med samma resonemang i över två år. Det ska han i alla fall ha cred för, han ger inte upp i första taget.

Men vänta nu. Rassel, rassel.

Neeeeej, nu hällde han ut dom på vardagsrumsgolvet också!

Inga kommentarer: