Example

14 maj 2006

Det är roligt nästan jämt (men inte när människor slåss)

Min hypotes var korrekt! Mina fötter mådde förträffligt bra under gårdagens fest. Efter två drinkar var problemen som bortblåsta. Tyvärr uppstod det nya. Det var till att börja med en väldigt trevlig tillställning. Alla var glada och nöjda men när vi började tänka på att förflytta oss till Harrys urartade det hela totalt. Orsaken? Vissa var missnöjda med musiken! Folk började bråka, två läger bildades snabbt, flaskor flög och alla slet och drog i varandra. Som den fegis jag är avlägsnade jag mig från platsen efter att ha avväpnat en stackars tjej som var en halvmeter kortare än jag. Jag kände bara två personer och när jag försäkrat mig om att dessa var hela och mådde bra så gick jag vidare till Harrys med allra finaste vännen och en ny bekantskap. När jag lite ynkligt frågade varför folk måste bråka svarade någon att det blir så när man buntar i hop trettio flator med varandra. Jag vägrar tro på den förklaringen även om jag för tillfället inte har något bättre att komma med. Precis när vi gick kom polisen och styrde upp det hela och allt verkade lugna ner sig.

Väl på Harrys dansade vi oss svettiga i schlagerbaren (?!) och hade riktigt roligt. Men när klockan började närma sig ett och alkoholen gick ur kroppen tyckte både jag och mina fötter att det fick vara slut på det roliga. Jag och allra finaste vännen tog en taxi hem och en halvtimme senare sov vi som små grisar enda tills K ringde och väckte oss klockan elva i förmiddags. På det hela taget var det ändå en lyckad kväll och jag lärde känna lite nya människor vilket alltid är trevligt.

Idag har jag och allra finaste vännen tittat på fyra avsnitt av The L Word, lagat och ätit vår paradrätt samt avhandlat diverse viktiga frågor. Jag har dessutom hunnit med lite samhällstjänst genom att prata med en journalist i nästan två timmar. Information, kära vänner, är nyckeln till framgång. Ikväll tittar jag på hockey igen, även om det inte är någon upplyftande historia hittills.

I morgon måste jag plugga massor och sedan tänkte jag åka ner på basketträningen. Fötterna är inte hundraprocentiga än men jag blir tokig om jag måste ligga ensam i lägenheten en dag till.

3 kommentarer:

bästisgrannen sa...

Jag undrar hur människor kan bli osams över musik? Det är väl inte mycket att bråka om, åtminstone inte en anledning att slåss. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan hamna i handgemäng när man är på en fest för att ha kul.

Kom på Damer-B festerna istället. Där har vi inte slagsmål. Du får se till att allra finaste vännen kommer och tränar någon gång under säsongen så kan allra finaste vännen också komma med på en pacifistfest av stora mått.

Louise sa...

Visst är det fånigt! Jag förstår det inte heller. Jag får se till att välja Damer-B festerna framöver. Angående allra finaste vännen så har hon noll bollkänsla så basket är nog ingenting för henne. Men jag kanske kan klä ut mig till siamesisk tvilling och ha henne på ryggen?

bästisgrannen sa...

Det går säkert bra:)