Example

24 maj 2006

Nu tar vi och lägger av med det här!

Idag är jag på dåligt humör och stör mig därför på allt och alla. Jag räknar dessutom kallt med att allt dumt som folk gör denna onsdag är direkt riktat till mig. Orsaken? Tja, jag är förklyld och har drabbats av sömnbrist, en kombination som även resluterar i att jag inte kan träna idag. Ja ni märker ju att hela min värld håller på att rasa samman. Därför ska jag nu gnälla lite i listform.


Tre saker som folk i allmänhet borde sluta upp med:

1. Röka i busskurer - Särskilt om det spöregnar ute och sex personer (plus en barnvagn med tillhörande bebis) klämt ihop sig på en två kvadratmeter stor (eller liten?) yta. Varför tänder man en cigarett DÅ?

2. Strunta i att plocka upp sina hundars bajs - Bara för att DU tycker det är mysigt med husdjur tycker inte jag att det är särskilt trevligt att din hunds processade föda helt plötsligt befinner sig på min hallmatta (via sexåringens skor).

3. Rapa på restaurang - Även om man äter på en pizzeria borde man väl kunna ställa lite krav på vett och etiket? En (om möjligt ljudisolerad) rap per person känns rimligt, inte fem eller tio.


Tre saker som Lukas borde sluta upp med:

1. Ta efter sin mamma - Nej, jag är inte perfekt. Ja, jag tjatar ibland och det är en besynnerlig känsla när mina egna ord kommer ur Lukas mun. "Du lyssnar ju inte!". "Men lugna ner dig!". Nåväl, det uppmuntrar i alla fall till självreflektion.

2. Kliva i hundbajs - Detta torde dock kunna lösa sig av sig själv om vissa hundägare skärper till sig lite (se ovan).

3. Sjunga "Hard Rock Hallelujah" femtioelva gånger om dagen - Fyra dagar räcker. Det tycker alla på dagis och de som åker med buss nummer tolv också.


Tre saker som jag borde sluta upp med:

1. Ha sömnproblem - Jag blir sur, grinig och tappar tålamodet. Say no more.

2. Läsa bloggar när jag egentligen borde skriva uppsats - Ingen kommentar. Det säger alldeles för mycket om min karaktär (eller brist på sådan).

3. Leva i symbios med datorn - Hur ser Lukas ut egentligen? Vad gör han? Hur mår han?


Så, nu har jag gnällt färdigt. Dags för bad, Kalle Blomkvist och vacker skönsång.

4 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Mina barn diggar också Hard Rock Halleluja! En kompromiss vi har kommit överens om är att de inte morr-sjunger som originalet utan sjunger vackert med sina klingande barnröster.

Vi saknade dig på träningen! Snora färdigt nu!

Louise sa...

Lukas envisas med att på äkta hårdrocksmanér morra som Mr Lordi själv. Jag hoppar till varje gång och undrar hur söta lilla Lukas kan ge upphov till sådana hemska toner.

Jag är tillbaka nästa onsdag. Du har jag nog snutit ut allt snor. Blev det någon öl förresten?

Anonym sa...

Jag ska också lära mig hardrockhallelulja låten, sen ska jag köpa en mask till mig och en till lucas, sen ska du få se på småstjärnorna i ditt eget vardagsrum! Vi ska inte ställa upp med bara ett bidrag utan 25, som på melodifestivalen! alla ska va spontana, tuffa och innehålla samma melodi och text.

YEAH

Louise sa...

Åh tack, så omtänksamt av dig! Lukas har redan en mask. Vi klippte och klistrade med en bild ur Aftonbladet. Jag antar att jag därmed har bidragit något till hans mani i ämnet. Trots löftet om musikterror är du fortfarande min favorit! :)